2013. április 2., kedd

Nem akarod tudni

De azért leírom. Ismét megáztattam a Sony SmartWatch-omtat, de ezúttal durván.

Április elsejét mindig is utáltam, de hogy pont magamat szívassam meg ezen a napon, na arra még én sem számítottam. Már alig volt hátra ebből a gyűlölt napból, 23:05-kor kómásan másztam be a zuhany alá. Öt teljes percnyi zuhany után döbbentem hogy a SmartWatch rajtam maradt. Az ezután történteket pontokba foglalnám össze:



  1. döbbenet
  2. rohanás törülközőért hogy leitassam a nagyját a víznek
  3. törülközőt magamra csavarva rohanok papírzsebkendőért, maradék leszedhető nedvességet felitattam.
  4. befőttes üveget kerestem, kis rizst szórtam bele, beledobtam a ketyerét, majd rá még egy jó adag rizst
  5. rohanás G+on segítséget kérni, majd a netet túrni, beázott/elázott címszavakkal kutatni



A lávalámpás fotó mindezek után készült, miután több helyen is írták, hogy hajszárítóval ne szárítsuk, inkább egy langyos radiátoron pihentessük, mert az nem árthat. Hát ez lett az én saját langyos radiátorom.

Amíg hő ügyileg egyhangú az internet népének a véleménye (langyos jó, forró nem), addig a rizs jótékony hatásának kérdésben megoszlanak a vélemények. Egy cikk azt írja, hogy a Telenoros szakértők egyáltalán nem javasolják, de mivel engem nem fenyeget olyan veszély hogy egy csatlakozó vagy mikrofon eltömődhetne a szemcséktől, ezért nem aggódok.
Viszont elgondolkodtató, hogy zárt dologban helyezzük-e el a rizst (és a ketyerénket), vagy valami nyitott tárolóban. Erről G+on is megoszlottak a vélemények.
  • a pára kijön a ketyerénkből
Ebben még egyet ért mindenki, ezek után viszont kettészakad a logika:
  • a kijött pára további sorsa:
    -eloszlik a levegőben (nyitott tárolás)
     Ez esetben viszont szerintem a rizs csak akadályoztató tényező
    -felveszi a rizs (zárt tárolás)
     Ez esetben pedig felesleges nyitva lennie, mert akkor a környező levegő páráját is fel kell vennie, nem a csak a ketyeréből kijött mennyiséget.

Én a zárt módszert tartottam logikusabbnak.


Amúgy a számozott felsorolásnál egy fontosnak titulált lépést kihagytam. Elfelejtettem kikapcsolni a készüléket. Bár én ezt a tanácsot is vitatnám.
A nedvesség nagyjának leitatása előtt szerintem kifejezetten ártalmas lehet egy pánik szerű kikapcsolás. Gondoljunk csak bele. Áll a víz mindenhol, a gombok szélein is. Mi meg benyomjuk ezt a gombot, szó szerint bele nyomjuk a készülékházba. Igen, a rajta lévő vízzel együtt. Bele a ketyere belsejébe. Nem hangzik jól, ugye?
Leitatás után már kisebb lesz ez a jellegű kockázat, ezek után (elméletben) már csak pozitív hatásai lehetnek.


Itt tartunk most, 18 óra zárt rizsfürdő után előszedtem, és még működött. Ezek után kapcsoltam ki (mint mondtam korábban, elfelejtettem kikapcsolni a nagy pánikban).









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése